Video : Pesawat CEMAS akibat kegeloraan yang teruk

Sebuah pesawat terpaksa membuat pendaratan kecemasan di Lapangan Terbang Narita, Jepun selepas 14 penumpang dilaporkan cedera.
Pesawat American Airlines 280 dalam perjalanan dari Seoul ke Dallas dan telah berdepan dengan kegeloraan yang teruk di atas Lautan Pasifik. 
Satu video yang dimuatkan di Youtube menunjukkan situasi di dalam pesawat ketika kegeloraan itu berlaku. Pesawat kelihatan melantun untuk beberapa minit dan penumpang dilihat menjerit dan menangis kerana ketakutan.  
Beberapa bagasi, dulang makanan dan pinggan juga telah melantun dan mencederakan penumpang di dalam pesawat itu. Menurut laporan, 10 penumpang dan 4 krew kapal tercedera dan lima daripada mereka dibawa ke hospital dengan serta-merta selepas mendarat di Jepun.
Ahli bomba dan paramedik sudah pun bersedia ketika pesawat tersebut tiba di Jepun. Ia berlepas dari Lapangan Terbang Incheon pada 6:16 pm waktu tempatan dan telah mendarat di Lapangan Terbang Narita pada hampir pukul 1 pagi waktu tempatan, lebih kurang empat jam selepas berlepas.

0 Response to "Video : Pesawat CEMAS akibat kegeloraan yang teruk"

Catat Ulasan