Ketua Menteri Melaka terkejut ada laporan budak 5 tahun terlibat dalam kes seks oral di tadika Paya Rumpai

Gambar Hiasan 
MELAKA: Seorang anak-anak prasekolah didakwa telah memaksa seorang gadis berusia lima tahun di tadika yang sama untuk melakukan seks oral ke atas beliau.
Budak lelaki itu kemudian melakukan perbuatan yang sama pada gadis itu, menurut satu laporan polis yang dibuat oleh ibunya.
Berita kejadian yang dikatakan itu pada hari Isnin terkejut banyak di sini, termasuk Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Supt PR Gunarajan berkata, polis sedang menyiasat insiden yang dikatakan itu berikutan laporan polis yang dibuat oleh ibu gadis itu.
Dalam laporan itu, jururawat berusia 34 tahun itu berkata budak lelaki itu, juga berusia lima, telah memaksa anaknya untuk melakukan perbuatan seksual dalam tandas tadika di Paya Rumpai semasa waktu rehat 10:00-10:30.
Beliau mendakwa perbuatan itu disaksikan oleh dua kanak-kanak lain, yang juga berada di dalam tandas pada masa itu.
Ibu mangsa yang membuat laporan itu di Balai Polis Tanjung Minyak pada pukul 4 petang, juga menghantar anaknya ke Hospital Melaka untuk pemeriksaan perubatan.
Difahamkan bahawa pemeriksaan perubatan menghasilkan keputusan yang negatif dari segi penembusan seksual.
Pegawai kerajaan negeri berkata Idris terkejut dengan perkara tersebut dan begitu kecewa  kerana  beliau pertama kali mendengar mengenai kes seperti itu .
Kumpulan Tindakan untuk Ibu Bapa dalam Pendidikan Melaka (Magpie) Pengerusi nya Mak Chee Kin berkata bahawa trend kes-kes seperti yang melibatkan kanak-kanak telah membimbangkan.
Beliau berkata kanak-kanak boleh terdedah dengan pornografi daripada pelbagai sumber, akibat ke kekurangan pengawasan dari ibu bapa.
Sememag nya adalah sukar untuk dipercayai bahawa kanak-kanak boleh se ekstrim seperti itu," katanya.The Star

0 Response to "Ketua Menteri Melaka terkejut ada laporan budak 5 tahun terlibat dalam kes seks oral di tadika Paya Rumpai "

Catat Ulasan