Mahkamah batalkan saman Azrinaz Mazhar Hakim

Kuala Lumpur : Mahkamah Tinggi di sini, hari ini membatalkan saman bekas penyampai berita TV3 Azrinaz Mazhar Hakim Mazhar terhadap pengusaha restoran yang menyewa lot kedai miliknya selepas penyewa itu mengosongkan premis berkenaan.
   
Hakim Datuk John Louis O'hara membuat perintah itu di dalam kamar yang dihadiri peguam Azrinaz, Mohd Firuz Jaffril manakala peguam C. Paul Aisu mewakili defendan, Syed Abuthahir Abdul Sithik.
   
Mohd Firuz memberitahu media hakim membatalkan saman pemula yang difailkan Azrinaz, yang juga usahawan telekomunikasi terhadap Syed Abuthahir selepas mahkamah dimaklumkan defendan telah mengosongkan premis itu pada 20 Ogos.   
   
Beliau berkata, mahkamah memerintahkan defendan membayar kos RM2,000 kepada plaintif.

Pada 21 Julai, Azrinaz, 35, memfailkan saman pemula untuk mendapatkan perintah bagi mengusir pemilik restoran RBJ Curry House, Syed Abuthahir, 37, dan menyerahkan semula premis yang disewa sejak dua tahun lepas kepadanya.

Azrinaz, pemilik lot kedai yang terletak di No 8, Blok 4, Jalan Jalil Jaya, Jalil Link, Bukit Jalil, memfailkan permohonan itu selepas mendakwa Syed Abuthahir melanggar perjanjian sewa beli yang ditandatangani pada 11 Julai 2012.
   
Dalam afidavit sokongan yang difailkan bersama-sama saman pemula itu, bapa Azrinaz, Hakim Mazhar Mohd Johar, 66, mendakwa defendan gagal melunaskan sewa sebanyak RM6,500 setiap bulan tepat pada masa seperti yang ditetapkan mengikut perjanjian tersebut.
   
Hakim Mazhar, yang menguruskan penyewaan premis itu bagi pihak anaknya, turut mendakwa defendan gagal membayar bil elektrik dan air.
   
Beliau juga mendakwa satu Notis Penamatan Perjanjian telah pun dihantar kepada Syed Abuthahir pada 14 Mac lepas bagi memintanya mengosongkan premis itu, namun defendan tetap enggan keluar dari premis berkenaan. - Bernama

0 Response to "Mahkamah batalkan saman Azrinaz Mazhar Hakim"

Catat Ulasan