Video l ucah muncul di laman sosial ini cara mengatasi nya

Mesti anda pernah melihat rakan anda atau anda sendiri secara tiba-tiba membuat satu posting yang berbau lucah dan mengarut di laman social khususnya dalam Facebook.

Lebih memalukan, posting tersebut turut memuat naik gambar atau video lucah yang boleh mendatangkan fitnah seterusnya mengaibkan diri kita kononnya kita yang menyebarkan cerita-cerita karut sedemikian.

Malah lebih menakutkan, posting tersebut kadangkala tidak disedari oleh pemilik akaun sehingga lah ditegur oleh rakan-rakan akibat tabiat tidak senonoh yang mereka sendiri tidak melakukan atau tahu menahu.

Jika perkara sebegini berlaku pastinya menjatuhkan maruah pemilik akaun tersebut dan akhirnya akan dipandang serong oleh keluarga, rakan-rakan atau masyarakat diluar yang melihat.

Makanya, bagi mengelakkan perkara ini menimpa diri anda sendiri suatu hari nanti, mungkin anda boleh mencuba cara ini bagi mencegah diri daripada menjadi mangsa ‘posting lucah’.

 Hanya dengan tiga langkah mudah ini, akaun anda selamat daripada digodam oleh pihak lain yang mendatangkan bahaya kelak.

0 Response to "Video l ucah muncul di laman sosial ini cara mengatasi nya "

Catat Ulasan