Pesawat Air Algerie terhempas mungkin di tembak di utara Mali , 116 maut .

Presiden Mali mengatakan bangkai pesawat penerbangan Air Algerie( Swiftair )yang hilang telah dikesan di utara Mali, dalam insiden itu diercayai 116 penumpang dikhuatiri mati .

Nasib penerbangan malang Air Algerie yang hilang dengan 116 orang di atas kapal perjalanan dari Burkina Faso ke Algiers nampaknya telah terbongkar selepas Presiden Mali mengesahkan bangkai telah dijumpai.

Ibrahim Boubacar Keita berkata hari ini bahawa bangkai penerbangan itu telah dikesan di utara padang pasir negara itu.

Ia merupakan bencana penerbangan utama ketiga dalam seminggu, berikutan bencana MH17 di Ukraine dan kemalangan TransAsia Airways di Taiwan semalam.

Hampir 250 orang mati dalam dua kemalangan. Tol suram minggu ini kini boleh meningkat sebanyak 116 lebih. 


'Saya baru sahaja dimaklumkan bahawa bangkai itu telah didapati antara Aguelhoc dan Kidal, "kata Keita ketika mesyuarat politik, agama dan sivil pemimpin masyarakat di Bamako namun dia  tidak memberi apa-apa maklumat lanjut.

Kejadian masih di siasat dan mengatar penyiasat dan penyelamat ke tempat kejadian, laluan pesawat Air Algerie adalah melalui ruang udara Mali yang mana berlaku konflik di Kawasan utara negara tersebut. 

Pesawat berkenaan berlepas dari Ougadougou, Burkina Faso yang merupakan sebuah bandar terletak di barat benua Afrika ke Algiers tidaklah laluan yang lancar. Daily Mail 

0 Response to "Pesawat Air Algerie terhempas mungkin di tembak di utara Mali , 116 maut ."

Catat Ulasan