Heboh : Pemandu Myvi wanita sombong, hina penunggang motosikal ?

HA, jangan ingat pengguna kereta Peugeot 208 seperti Kiki saja yang punya sifat riak dalam diri.
Orang yang pakai Myvi pun boleh ada perasaan megah dan memandang rendah terhadap insan lain yang hanya menaiki motosikal.
Perkara ini diceritakan oleh seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Manaf Zul, baru-baru ini:
“Kereta yang hampir melangar aku tadi. Semasa berada di lorong membelok ke kanan, tiba2 kereta ini bergerak terus dan tidak membelok kejalan yang sepatutnya mngikut arah jalan yang betul. Semasa kereta ini bergerak, hampir melangar kaki aku tapi sempat mengelak dengan mengangkat kaki dan tampan tangan aku dengan tepuk pada cermin tepi sebelah belakang kereta depa ini untuk beritahu mereka yang aku kat sebelah tapi dengan selamber saja dia gerak terus tanpa hiraukan aku yang hampir jatuh.
Lepas tu depa berhenti kat depan aku pun pi.. Aku tanya, “Kenapa jalan terus sepatutnya jalan tu membelok kekanan?”
Dengan selamber juga dia jawab, ” Kau tak ada otak ka tepuk kereta aku. Ikut aku la nak jalan terus bleh jalan ja jalan tu.”
Aku pun cakap anak panah tunjuk belok kekanan bukan jalan terus. Klu langar aku mcm mna..
Minah keberet ni jawab balik: “Klu langar kau pun, aku bleh bayar la kau bodo. Yang kau tepuk kereta aku kenapa , dah la kau tu pakai motor ja. Dah la mcm kiki..”
Aku cakap balik, “Kiki lagi baik pada angpa. Klu tak puas hati buat repot polis..”
Minah ni pun cakap: “Aku jalan betul la kau nak main ngan polis plak ek tguu sini aku col polis.”
Tgu punya tgu tak tepon pun polis. Aduih minah klu dah salah tu salah la. Minah ni pun cakap lagi, tggu aku ambik gambar masuk fb dengan you tube.. Aku pun buat jari pease masa dia ambik gambaq aku hahah..
Ni meroyan mcm naik insing mcm dia betul haha..zaman sekarang klu bertudung tu belum tentu beradab… Dah la bawa kereta sambil main telefon. Mujur aku tahan tangan aku kat kereta depa ni tadi td tdak dia bt tak tau jlan ja..ayat minah keberet ni yang paling menarik!!! (KLU LANGAR KAU PUN AKU BLEH BAYAR LA DAH LA KAU NAIK MOTOR JA) Aduyaii….tapi naik kereta Myvi ja kihkihkihkih.”
Apa yang cuba kami sampaikan menerusi kisah ini bukanlah mengenai siapa yang bersalah atau kereta jenis apa yang dinaiki oleh gadis-gadis itu, sebaliknya lebih kepada adab sesama manusia.
Kalau bawa Myvi pun boleh sombong begini, tak tahulah kalau bawa kereta lain yang lebih mahal . Credit Mynewshub

0 Response to "Heboh : Pemandu Myvi wanita sombong, hina penunggang motosikal ? "

Catat Ulasan